16 maj 2018

AWS Summit i Stockholm

Dags för registreringen på AWS Summit 2018
Stora svulstiga konferenser med rockmusik och internationella stjärnor på scenen är inget nytt för mig efter alla år med Microsoft. Det självklara inslaget med jämförelser av konkurrenter och hur himla bäst arrangören är på alla teknikområden känns ju också igen :)

Däremot är det väldigt imponerande att Amazon lyckas samla drygt 3.500 deltagare på en riktigt nördig heldag där den ene talaren efter den andre dyker ner i de olika teknikerna och jag älskar det! Det är verkligen befriande att slippa säljsnack och en ytlig touch av de olika produkterna och det känner jag är den stora skillnaden gentemot de senaste Microsoftkonferenserna som jag deltagit på.

Werner Vogel, VP & CTO på Amazon hälsar oss välkomna...
När första riktiga keynoten inleds är det hög nivå direkt när Werner Vogel (VP & CTO på Amazon) dyker in i de olika tjänsterna som levereras via AWS. Att bli partner med Amazon har varit en process för oss på Informator och jag ser ju efterfrågan från våra kunder och kursutbudet via våra expert växa hela tiden, oftast med en vinkling åt utvecklarhållet med DevOps, Docker, Kubernetes och diverse Microservices!

För min egen del var det riktigt intressanta sessioner, men framförallt en unik möjlighet att träffa så många potentiella samarbetspartners både bland deltagare och framförallt bland alla utställare på plats! Att Amazon nu också satsar på lokal närvaro i Sverige med center i tre olika orter utöver Stockholm säger en hel del. Sverige är på god väg att bli navet för AWS i Norden och Baltikum! Det här kommer bli en riktigt spännande resa :)

Jag kan förresten passa på att rekommendera en crash-course inom DevOps - Docker, AWS and Kubernetes för dig som beslutat gå vidare inom området och vill ta del av lite best practice, enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *