Samlat Learning Solutions från Informator Tieturi Group |
Att vi alla kommunicerar och tar emot information på olika sätt är kanske ingen nyhet, men det är verkligen intressant att inse att för vissa personer är det snabb och kortfattad info som gäller medans i andra fall skall ärendet vara väl beskrivet och det skall finnas tid/utrymme att reflektera ordentligt före återkoppling. En detalj som flera av oss noterade extra är skillnaden mellan naturlig och anpassad kommunikation. Extra tydligt blir det när jag ser på mig själv (bilden till höger) att jag dämpar min naturligt högre gula del medans både den röda och blå delen förstärks. Vi har alla denna blandning när vår yrkesroll tex. kräver mer innovation och analyser. I en del fall kan det till och med bli så att vi tvingas förstärka vissa drag just på grund av att den delen annars av olika anledningar saknas i teamet!
Nu kommer vi att fortsätta denna förbättringsprocess själva och se hur vi kan sätta upp riktlinjer och processer för att förbättra kommunikationen såväl mot andra avdelningar som externt mot konsulter och kunder. Kommunikation är något som återkommer som prioriterat i nästan allt vi gör så att vår avdelning kan vara med och driva förbättringsarbetet är något som gör mig som chef extra stolt!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!