30 augusti 2018

Fair Play i arbetslivet


Lokaltidningen Alingsås Tidning uppmärksammade idag att "mitt" lag varit iväg på cup och fått pris för sin sportslighet (både spelare, ledare och supporters!) I ungdomsidrott blir det allt vanligare att "Fair Play" lyfts fram och jag tycker personligen att det skulle vara väldigt positivt att se fair play belönas mer även i arbetslivet. Jag tror också att det leder till både mer välmående medarbetare såväl som att företagens rykte sprider positiva vibbar!

För mig personligen har det alltid varit oerhört viktigt att fokusera på positiva delar och det är också en av mina drivkrafter att leda på ett inspirerande sätt även om jag såklart ibland gör misstag. Jag tror att det allra viktigaste är att tydligt visa hur vi skall arbeta och om det någon gång blir fel så tar vi tag i det direkt och korrigerar snabbt. Innerst inne vet vi nog alla att vi hellre umgås (gör affärer med) andra som vi känner ger oss positiv energi, men det kanske är dags att lyfta upp detta än mer även i affärslivet! Finns det utrymme för "Fair Play" i den hårda affärsvärlden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *