16 september 2018

Utan transparens faller korthuset!


La casa de papel, House of Cards, titlar på serier vi känner igen och även om historierna skiljer sig åt så moralen densamma att med falskspel så faller korthuset! I affärsvärlden och dagens arbetsmiljö kan vi se att agila metoder med transparens och öppenhet belönas, både av nöjda och produktiva medarbetare såväl som kunder som uppskattar!

Hur ofta har du som medarbetare koll på detaljer från andra avdelningar, arbete som kanske egentligen bara berör dig delvis direkt, men ändå påverkar!? De senaste åren har jag så gott som dagligen försökt att utgå ifrån våra värderingar tillit - engagemang - mod och jag märker själv att ju mer vi lyfter fram vad vi gör, ju mer får vi tillbaka!

Hur ser din arbetsgivare på öppenhet, transparens och medarbetardeltagande? Hur ser informationsflödet ut i er organisation? Min egen känsla är att transparens i arbetslivet blir allt viktigare både för arbetsmiljön, men också starkt bidragande till lyckade resultat!

Tycker du som jag att just ovanstående delar är extremt viktigt för att lyckas så skulle jag vilja passa på att rekommendera Informators utbildningar inom kommunikation, hoppas du hittar något som passar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *