15 augusti 2018

Nu är höstsäsongen igång!

välkommen till Informator Göteborg!
Att regnet skulle komma igång igen samtidigt som jag börjar jobba efter semestern är ju något som jag fantiserat om tidigare höstuppstarter där frugan (lärare) och barnen skickar härliga meddelanden från någon strand när man själv sitter på kontoret eller på ett tåg/flyg på väg någon annanstans.

Efter sommarens resestrul för allt och alla så bestämde jag mig åtminstone att avvakta med resandet litegrann i början. Att ha arbetsdagar som består av 9 timmars resande kombinerat med sightseeing i Örkeljunga och avsaknad av AC kändes inte sådär jättelockande. Nästa vecka har jag bokat upp besök till Stockholm och vi får väl se om det går att komma hela vägen till centralstationen på någorlunda utsatt tid... I övrigt har det ju varit en underbar sommar och den känslan verkar alla kollegorna på Göteborgskontoret tagit med sig och kombinerat med kurssugna kunder i lokalerna får jag väl erkänna att det varit en ganska soft inledning på hösten.

När vi spanar in höstens garanterade kursstarter på Informator så här långt så är det mycket systemutvecklingsutbildningar och framförallt rejält med olika varianter av utbildning inom Agilt arbetssätt, något som ligger mig extra varmt om hjärtat såklart! Nu kör vi vidare och själv inleder jag resan mot mitt 15:e år inom utbildning! Tänk vad tiden går när man har roligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *