24 september 2018

Dags för Microsoftpartnerdag igen!

lite samlade bilder från Microsoftevents runt om i världen :)
Imorgon är det dags igen för Microsoft i Sverige att samla alla sina partners för att visa upp alla härliga nyheter (kanske något som "släppts" på Ignite också?) och självklart skall årets bästa Microsoftpartners inom olika kategorier prisas! Jag vet faktiskt inte exakt när jag första gången deltog på ett Microsoftevent eller för den delen ens exakt hur många det har blivit genom åren. En sak är däremot säker och det är att jag har träffat några av mina bästa partners, kunder och vänner på dessa events och i många fall är det relationer som hängt med i över 10 år. 

Mellan 2006-2010 jobbade jag i den svenska styrelsen för International Associate of Microsoft Channel Partners och arrangerade nätverksträffar på västkusten. Lite större events som jag deltagit på då är såklart Microsoft Worldwide Partner Conference med start i Denver (2007), Houston (2008, 2013), New Orleans (2009) där jag fick äran att representera samtliga svenska partners på "Svenskmiddagen", Washington D.C (2010, 2014), Los Angeles (2011), Toronto (2012, 2016), Orlando (2015)  I Sverige har det varit TechDays från starten i Västerås (2009) till Örebro (2010, 2011, 2012) och som nu i Stockholm (2013, 2014, 2015, 2016). Utöver dessa konferenser har du ju varit minst 3-4 andra träffar per år sedan 2004. som partnerdag (.NET-awards), sommarkollon och andra techdagar som Microsoft anordnat tillsammans med en eller flera partners. Många dagar och flera människor som mötts har det blivit genom åren, det är en sak som är säker!

Så imorgon ser jag fram emot att självklart möta alla gamla rävar ifrån branschen, men jag hoppas också stöta på många nya kontakter som kanske också kommer att bli en del i den stora Microsoftfamiljen. Vi ses väl på Waterfront, i mitt fall hoppas jag att SJ inte försenar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *