19 september 2018

Kompetenshöjning ger företagsutveckling!


De senaste 3-4 åren har jag fokuserat allt mer på att sätta mig djupare in i hur jag kan vara med och skapa så bra utväxling som möjligt kring våra utbildningar. Jag vill passa på att rikta ett stort tack till vår partner Promote för möjligheterna som jag fått att lära mig mer om lärtransfer både genom vårt samarbete och självklart även möjligheten att träffa personer som arbetar med Learning & Development på flera stora svenska företag. Att kunna träffas och utbyta tankar och idéer under Promote Network Summit har gett mig enormt mycket tillbaka för min roll och hur jag kan vara med och bygga lärprocesser som verkligen ger effekt!

Teknik-konferenser från partners som Microsoft och Amazon ger ju mycket kring vilka riktningar jag kan fokusera när det gäller produktutbud, men konferenser som ovan nämnda PNS eller för den del EdTechX Europe i London som jag deltagit i de senaste tre åren ger ju så enormt mycket kring hur jag som produktchef kan vara delaktig i att bygga utbildningar som verkligen ger effekt i yrkeslivet!

Det är snart 15 år sedan som jag kom in i utbildningsvärlden och teknikutvecklingen går ju enormt snabbt där vi gått från nästan uteslutande klassrumsutbildning till allt mer blended-learning och distansutbildningar. Självklart är valet av utbildningsplattform en viktig del, men än viktigare är att vi kan bygga ett flöde som både bygger nya kunskaper, men också säkerställer att dessa kunskaper finns kvar och gör nytta. Under dessa år har jag sett ett flertal mindre, ofta nystartade företag som satsar på ny eller utökad kunskap inom ett visst område och utan att peka ut någon speciell så är jag enormt stolt över att ha varit en viktig del i att flera av dessa kunder vuxit rejält och verkligen lyckats! Så sammanfattat är det för mig väldigt klart att kompetenshöjning ger företagsutveckling! Snart är det dags att se över 2019 års budget, se till att vik en stor del till kompetenshöjning och jag kan nästan garantera att ni omgående kommer att se rejäla resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *