4 augusti 2020

Sommaren 2020



Sista semesterveckan nu för min del och äntligen verkar solen kika fram litegrann... Min kära hustru som är lärare inledde sin semester lite före mig och jag var lite avundsjuk när hon och barnen stack iväg till stranden för sol och bad, "men snart är det min tur också" tänkte jag... Jag kan väl lugnt säga idag att jag ångrar att jag inte hakade på deras badresor i början juli...

Jag vet inte helt hur vädret varit i övriga landet, men här i Alingsås har vi minsann fyllt på grundvattnet rejält kan jag säga. Det har inte varit många soltimmar och med pandemisituationen har vi ju inte heller kommit iväg på någon tripp till Spanien, Tyskland, Danmark etc som vi brukar få till. Men några glädjeämnen ändå är ju att vi lagt resepengarna på renovering och trädgårdsarbete så det behöver vi inte göra på ett tag, skogarna är proppfulla med blåbär och svamp så en och annan skogspromenad har det ju blivit och vi har faktiskt passat på att sticka iväg på dagsutflykter när solen kikat fram. Botaniska i Göteborg och Ramberget på Hisingen är mysiga utflyktsmål, likaså Gränna, Nordens Ark och Varnhems kloster, rekommenderas verkligen! Ullared kanske inte är lika mysigt, men har du pengar att bränna kan dom ju lika gärna gå till fem stora påsar med "bra att ha grejer" eller hur.

Med allt regnande har det blivit en del tid framför datorn och jag har både hunnit göra klart min andra bok "Smidiga ledare och andra agila myter" och även smält ihop de två böckerna och översatt texterna så det framåt blir en samlingsvolym på engelska under namnet Trust Based Agile. Kul med gensvaret både från er som köpt de färdiga böckerna och er som hört av er för att hjälpa till med korrning etc för TBA-boken!!

Sommarens stora bonus annars för min egen del är att yngsta dottern äntligen köper en egen bil. Valet mellan att skjutsa eller vara utan min egen bil är ganska skönt att slippa och nu kan ju faktiskt hon ge tillbaka litegrann när det gäller att köra sin mor och syskon framåt :)

Nu räknar vi ner dagarna tills höstterminen kör igång och själv stämmer jag av mail etc någon gång per dag i alla fall. Självklart ska man slappna av på semestern, men jag gör ju ändå det jag gör för att jag tycker att det är kul!! Vi hörs och ses (förhoppningsvis) i höst!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *