21 augusti 2020

Back at the office...

 


Då har jag arbetat en hel vecka från kontoret, det är faktiskt fem månader sedan jag kunde säga det! Att påstå att det är som vanligt är en överdrift, vi har kommit igång med kurser efter sommaren, men de allra flesta genomförs fortfarande på distans.

Däremot har jag redan haft lärare på besök hos kunder och i början av nästa månad har jag planerat in för att genomföra en företagsintern utbildning på plats i våra lokaler. Efter alla dessa år i utbildningsbranschen för min del känns det ändå lite extra att faktiskt ha kunderna på plats i våra fina lokaler!!

Som läget är nu blir det såklart lite specialpill... vår största sal som i vanliga fall rymmer 15 deltagare klämmer vi nu in 9 personer så det blir bra med distans åt alla håll. Vi har ju inga schemalagda kurser i salarna, så det blir mycket utrymme i pauser att sprida ut sig på olika bord. Fika och lunch blir såklart på plats hos oss, lite spännande att testa hur leverantörerna fixar detta, men bra mat blir det! Det är naturligtvis underförstått att vi städar och spritar kontinuerligt på allt och överlag känns det som ett litet steg tillbaka till BC (before Corona)... 

Självklart är det inte solsken överallt, det grävs, bankas och byggs just nu i hela Gårda och vårt hus är inget undantag. Jag upptäckte själv nu att avfarten från motorvägen vid Liseberg är puts väck... Den kommer inte tillbaka heller förrän tidigast 2023 vilket innebär en omväg kring Kallebäcksmotet och infart från baksidan av Liseberg. När jag räknat på tiden tar det dryga kvarten extra för mig enkel väg vilket såklart är mindre kul, men det finns väl värre saker att oroa sig för tänker jag...

Nu har vi åtminstone tagit första steget, hur går det för er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *