10 augusti 2020

Nu kör vi igång höst-terminen igen!

Idag är det tillbaka till verkligheten som gäller, fem veckors semester är över och det är dags att kicka igång höst-terminen igen! I utbildningsvärlden har allt fler börjat jobba med distansutbildning och för mig som arbetat över tio år med detta känns det såklart bara naturligt att kunna leverera riktigt bra kurser med bästa möjliga pedagogik och teknik!

Även klassrumsutbildning har börjat komma tillbaka i liten skala, jag hade till exempel en lärare iväg på 365/Sharepoint-kurs hos en kund i mellansverige i förra veckan. Folkhälsomyndighetens riktlinjer ger ju absolut ok för mindre grupper som samlas och med högsta fokus på hygien och ett sunt tänk så går det självklart bra. Min fru som är lärare på en grundskola i Alingsås har varit på plats på sin skola hela våren tillsammans med kollegor och elever och hittills har inte någon av dessa blivit sjuk.

Jag vill verkligen uppmuntra att ta denna möjlighet att satsa på den interna kompetensen och det kommer absolut att krävas att vi alla jobbar med vår kontinuerliga kompetenshöjning för att kunna lyckas än bättre framåt. Personligen har jag i sommar passat på att genomföra en tio-veckorskurs inom Digital Transformation Leadership som KTH levererar, jag har kört igenom Amazons AWS Business Professional och Microsofts Certified Educator (MCE), Innovative Educator Trainer (MIE-T) och Modern Workplace Sales Expert, samtliga på distans! Hade jag genomfört dessa om jag behövt vara med på plats? Jag vet faktiskt inte...

Är du nyfiken på vilka områden som jag kan hjälpa dig med, kontakta mig!! Nu kör vi!!

PS: Idag "firar" jag förresten 150 dagar på distans... jag hoppas såklart att vi snart kan vara tillbaka på våra arbetsplatser, även om vi framåt kanske än mer kombinerar on-site med distansjobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *