20 januari 2022

Att hitta inspiration i pandemi-tristessen

Jag är en person som lever mycket för upplevelser av olika slag, inspirerande möten och händelser som jag kan fotografera, dela med mig av, skriva om och helt enkelt få energi av nya intryck. Snart har det gått två år sedan den där första "temporära" distansarbetsdagen och jag märker mer och mer att situationen tär på dessa upplevelser...

Jobbmässigt har jag ju haft möjlighet att faktiskt kunna fortsätta arbeta någorlunda som vanligt fast hemifrån. Jag har ett kontorsrum hemma där jag kan stänga dörren och arbeta ostört med fin utsikt över skogen här hemma och hemarbetet innebär att jag faktiskt kan sova lite längre istället för att gå upp tidigt och pendla in till Göteborg samtidigt som jag kan gå ifrån datorn lite tidigare på eftermiddagen ifall jag skulle behöva för något ärende. Under de varmare månaderna kändes det absolut som ett mindre problem när jag kunde välja att sitta utomhus och arbeta ett tag, ta en break med en skön skogspromenad och ta en liten promenad ner till badsjön efter jobbet. Nu i vintertid däremot känns det som "Groundhog Day" dag efter dag...

Självklart har vi haft digitala aktiviteter med jobbet då och då som kört både tävlingar och yoga-pass via Teams, stort kudos till vårt marknadsgäng som tagit tag i och ordnat detta! Jag och kollegan på Göteborgskontoret har två inplanerade distans-fika i kalendern varje vecka och försöker hålla oss till allmänt tjöt kombinerat med lite jobbdelar, lite som det ska vara på fikapauserna :) Annars är det även inspirerande att hålla kontakt med gamla kollegor från förr som mer blivit vänner än kollegor nu och vi har till och med kört distans-AW med gött tjöt och en öl därtill även om det inte riktigt är samma sak som att träffas "live". 

Nu är vi inne i lite samma situation som för två år sedan där vi antagligen tror och hoppas att vi kan komma igång lite mer  framåt sommaren i alla fall. Under tiden tar jag mer än gärna emot tips för att hålla tristessen borta och få upp inspirationsnivåerna till någorlunda som innan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *