14 december 2021

En utbildningsfantasts resa, del 18

18 år i utbildningsbranschen

Då var det den tiden på året när jag kikar tillbaka på höjdpunkter och annat som hänt.

2021 är ju verkligen året där jag knappt rört mig utanför Alingsås och hade det inte varit för dagliga promenader hade väl motionen sträckt sig mellan kontoret på övervåningen och ner till vardagsrummet och köket... 

Affärsmässigt har ju året annars varit en strålande framgång där jag mer än dubblat leveranser jämfört med något tidigare år. En tydlig faktor är Microsofts utbildningsvouchers där jag systematiskt arbetat med kunddialoger sen hösten 2019 och 2021 såg vi till att så gott som alla kunder fick valuta för sina licenspengar! När alla dessutom deltar på kurser på distans så spelar det ju ingen roll vart deltagaren fysiskt sitter, något som självklart också underlättat

Festklädd Tobias Strandh
Appropå distans så har det snart blivit två år från hemmakontoret och januari 2021 börjar ju likadant. När jag nu sitter och kollar igenom kalendern så är det mest spännande där att vi passade på att fira frugans 50-årsdag med ett romantikpaket på hotell. Det är liksom ingenting annat som sticker ut där i början av året...

Framåt mars är det dags för årets först konferens och det är Microsoft Ignite som självklart körs online. Förra året var det ganska bekvämt att delta på distans, men i år känns det mest som ett enda långt reklamjippo för Microsoft och det där extra med att träffa intressanta personer finns ju inte på kartan så länge eventen streamas på internet endast.

Q1 brukar vanligtvis inte vara sådär strålande inspirerande med vårt Svenska klimat, men 2021 utan några externa aktiviteter ger verkligen en målande bild över "grå arbetsvardag" :)

Hemmakontoret i Strandh Castle... min utsikt hela året

April rullar på och det mest spännande som händer där är att jag själv fyller 50 år och firas av familj, vänner och lite trevliga presenter från jobbet. Inga stora aktiviteter såklart med tanke på pandemin och rekommendationer om att inte samlas för många samtidigt. I maj börjar det hända lite mer med Microsofts stora Build-konferens (online såklart) tätt följt av den svenska DevSum-konferensen och AWS Summit... intressant med duktiga tekniker som berättar om nya möjligheter!

Framåt juni passar jag själv på att delta på kurs, ITIL 4 Foundation och liksom ITIL v.3 är det tre dagars korvstoppning av akronymer och för mig som inte praktiskt arbetar med dessa delar blir det åtminstone en insikt i hur kommunikationen kan se ut, väldigt nyttigt!

Resten av hösten flyter på i samma gråa tempo, tack och lov att jag har mycket dialog med kunder och partners, för i övrigt är det inte mycket inspiration förutom de dagliga promenaderna... Framåt jul är det mest spännande som händer att vårt planerade julbord på Grand Hotel ställs in pga nya restriktioner med pandemin... 2021 är verkligen ett år att lägga bakom oss och se framåt mot mer inspirerande uppgifter, hujah...

Certified Microsoft Security Advisor

PS: I januari har jag arbetat 18 år i utbildningsbranschen, känns som igår jag tog steget in på det där kontoret i Gårda, jeesuz vad tiden går :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *