7 december 2021

Nedräkning mot julledighet

Nedräkning mot julledighet

Nu är det snart bara två veckor kvar till julafton och nedräkningen är i full fart... Det märks verkligen att många arbetsgivare har hållit tillbaka utbildningsbudgeten i år, men samtidigt är det en positiv känsla av satsningar till nästa år!

Senaste två veckorna har i stort sett alla mina diskussioner rört investeringar till 2022 och inte minst möjligheten att köpa kompetenskort som faktureras i år men kan användas för utbildning under hela nästa år har varit väldigt uppskattat! Utan att gå in på konkreta detaljer så har jag kunder som redan nu investerat mer till nästa år än de lagt på kompetenshöjning under 2021 och jag har fler möten innan vi stänger ner för julledigt med samma fokus!

Samtidigt är ju läget som det är med pandemin och i förra veckan gick till exempel Västra Götalandsregionen ut och rekommenderade distansarbete igen, undvika gruppsamlingar etc så jag misstänker att distansutbildningar kommer vara primäralternativ även för våren 2022 minst, vi får väl se hur situationen utvecklas... Det positiva med distansutbildning är ju såklart att andelen startgaranterade kurser ökar hela tiden och även att ju fler kurser med engelsktalande lärare vi har, ju större målgrupp kan vi vända oss till och med tanke på att jag haft flera större arbetsgivare med mycket engelsktalande personal som vi stöttat med kurser under året  med mycket bra resultat så lär ju inte den trenden tryta...

Själv har jag nu då snart jobbat två år på distans... det funkar ju och det kommer bli svårt att få folk att gå tillbaka till 100% på plats på kontoret igen framåt, vad tror du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *