29 januari 2007

Att resa inom Sverige

Jag har skrivit om det tidigare och det är fortfarande fakta att det är bra mycket trevligare att åka tåg om man har rimlig framförhållning när man åker inom Sverige. Som just nu när jag sitter på väg till Linköping och jobbar istället för att lyssna på långrandiga säkerhetsföreskrifter på ett flyg.

Här kan jag minsann ha med mig både en flaska juice och en liten deo utan att någon nitisk tullare skall plocka av mig detta som om man vore en potentiell terrorist...

Skulle vara intressant att höra vad andra tycker, är tåget överlägset eller är det den snabbare vägen med flyg (om man nu räknar bort taxi till och från flygplatsen, med tanke på att tåget oftast landar mitt i staden) som gäller...

edit 16:03

Efter en dag på tåg känns det som man varit ute och festat en hel dag... Vet inte om jag skulle köpt åksjukepiller innan, men gungade inte tågen mindre förr.....

Hem och sova, hem och s o v a!!!

2 kommentarer:

  1. Well, jag gjorde en beräkning på alla min atågresor uner förra året, dvs 2006. Jag hamnade på ca 120 enkla resor. 85 % av dessa var det något fel på. Allt ifrån kortare försening till att tåget verkligen gick sönder och anslutning missades till att kylsystem rasar med följd att man får resa från Sundsvalöl till Göteborg utan möjlighet att proviantera på tåget. Dvs av 120 resor var 102 st belagda med fel.

    Jag hörde nyligen om att vi haft två tidszoner i Sverige. Tåget tåg för lång tid på sig mellan Huvudstaden och Göteborg och då löste de det med Göteborgstid och Stockholmstid. Det var nån gång på 1870-talet. Ibland tror jag att SJ fortfarande tror att den gäller...

    SvaraRadera
  2. *HAHA* Snart börjar väl Mattias här skylla på att jag belägger honom med för många uppdrag över Sverige och hade det varit USA hade vi väl blivit stämda för arbetsskada :)

    Seriöst, kul att se dig här på besök och roligt att även du fått en liten blog!!

    PS: Tack för den senaste SQL 2005-kursen i veckan, finns ingen bättre lärare inom server just nu!!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *