10 april 2019

Reading the tea leafs with Tiffani once again

Tobias & Tiffani 2019 och 2013

Det har gått några år sedan jag senast träffade Tiffani Bova personligen och sen dess har vi båda bytt arbetsgivare och hon har gått ifrån Gartner till Salesforce.

Egentligen hade jag från början inte en aning om att vi är utbildningspartner med Salesforce, men jag kan faktiskt hjälpa till med utbildningsinsatser på området!

Jag tog egentligen kontakt med Tiffani från början för att se se om hon har möjlighet att komma in som talare framåt maj, men tyvärr är hon (såklart) helt fullbokad sen länge, men hon bad mig istället komma och träffa henne på Salesforce Basecamp i Stockholm den 9 april.

Jag har inte jättemycket erfarenhet av Salesforce själv, mer än att jag alltid gillat plattformen och sett hur mycket häftiga add-ons det finns att arbeta med som kund. På konferensdagen fördjupade vi oss ännu mer i tekniker där jag fastnade lite extra för AI-delen vid namn Einstein. Att just kunna släppa mycket av den administrativa delen och förlita sig på AI-tekniker och Machine Learning är riktigt häftigt med tanke på att många säljorienterade gärna slipper administrativa uppgifter faktiskt :)

Annars fastnade jag lite extra för just att ett så pass stort bolag genomsyras av värderingsstyrda aktiviteter och just att detta är en grymt viktig fas i många bolags säljprocess är något som rimmar mycket väl med mina egna värderingar! Just nu kanske det i många fall är de allra största bolagen som arbetar med Salesforce, men jag är helt övertygad om att många, även mindre bolag faktiskt lätt skulle se vilka arbetsmässiga fördelar det innebär att ta stöd av en teknik som gör att personalen faktiskt kan fokusera än mer på det som faktiskt ger allra bäst resultat

Återigen, superkul att träffa Tiffani och jag kommer definitivt att läsa igenom hela hennes bok om Growth.IT som jag fick av henne precis vid slutet av konferensen innan hon hastade iväg till nästa show/land :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *