4 september 2020

Microsoft dominerar online-eventsen!

Microsoft Build, Inspire och Ignite - Online 2020

I början av maj skrev jag en text om att 2020 är onlinekonferensens år och såhär i början av september kan vi nog alla konstatera att precis så har det blivit! Var och varannan teknikleverantör har fullkomligt öst över oss det ena eventet efter det andra och utfallet har i de flesta fall varit överväldigande positivt!

Själv är jag en van konferensbesökare och efter mer än tio år av besök i ett antal länder och events med ex antal tusen deltagare trodde jag att i år skulle bli lite lugnare. Det har det väl inte riktigt blivit sett till att jag anmält mig till det mesta som dykt upp och i många fall har det dessutom inneburit avsevärt mindre kostnader då jag dels inte behövt resa, bo på hotell, äta ute etc. Det jag märker att jag och många med mig verkligen saknar är ju de där kontakterna utanför sessionerna, när man helt enkelt bara kan ha trevligt ihop och i många fall skapa nya vänskapsband som håller!

Jag undrar verkligen hur det kommer bli framåt när många lärt sig att det faktiskt funkar att delta på distans och att det ibland till och med är riktigt bekvämt? Själv hade jag lovat frugan att resa mindre och om jag kan sitta på mitt hemmakontor och lyssna till någon som presenterar den senaste tekniken eller tankar kring hur man kan samarbeta bättre så innebär det definitivt inte samma avbrott som att jag tex. är borta över en vecka mitt i varje semester som tidigare :)

Hur tror du själv att framtiden i eventbranschen kommer att se ut?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *