20 februari 2021

EdTechX London, online i år igen

Tobias Strandh på konferensen EdTechX Europe i London genom åren

EdTechX Europe i London är en av mina favoritkonferenser som jag besökt flera gånger, första gången 2016 och förra året 2020 var den ju tvungen att genomföras som en onlinekonferens på grund av pandemin. Kikade precis förbi deras sajt och det är inga datum för 2021 satta än, men det är ju i stort sett självklart att den kommer genomföras online även i år, så får bli ett digitalt besök igen.

För mig som arbetar inom utbildningsvärlden och då även med IT i fokus så är EdTech ett område som självklart legat mig varmt om hjärtat de senaste åren. Redan för fem år sedan försökte jag få mina lärarvänner att ta till sig de häftiga nyheterna jag upplevt, men IT var inte det mest primära inom den vanliga skolvärlden tyvärr.

Så som Covid drivit på distansundervisning och användning av digitala hjälpmedel i skolor runt om i världen hoppas jag verkligen att det satsas mer från kommunerna på lärarnas kompetenshöjning på området framåt. Med en hustru som arbetat som lärare i över 15 år så vet jag tyvärr att kompetenshöjningspengen för våra pedagoger är löjligt liten och även om våra grymma lärare lyckas trolla med knäna och lik Sherlock Holmes nosa upp kostnadsfria studier, så behöver även de ansvariga se till att det kan satsas mer pengar på utbildning också!

Själv har jag förmånen att jobba i ett privat bolag som fokuserar på utbildning för yrkesverksamma inom IT-området i både privat och offentlig verksamhet. Där finns det pengar till kompetenshöjning, så varför snålas det så fruktansvärt kring våra lärare som ju faktiskt är de som skall stötta våra barns kompetens framåt? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *