27 februari 2021

Är våren här nu?

 

Tobias Strandh på Gerdskenrundan
Så har då äntligen snöslask och blankis försvunnit från Alingsåsområdet och det är åtminstone någorlunda fritt fram för längre promenader utan att riskera fallskador och annat otyg. 

För oss som arbetat hemifrån i snart ett år nu så märker jag att jag liksom flera andra inte rört på mig lika mycket som tidigare och speciellt inte när man som jag inte chansat på att åka till gymmet som tidigare var ett stående inslag i veckoschemat...

Jag får erkänna att det inte varit superstimulerande med grådaskigt slaskväder att ta de där lunchpromenaderna och att det blivit något slags absolut minimum har mer varit regel än undantag. Nu däremot har jag sen våren satte in kommit igång även med morgonpromenader och även om det ibland kan vara väldigt "friskt" (läs kallt som fasiken), så är det också en perfekt start på arbetsdagen! Ibland har jag kombinerat med ett bastubad och det laddar verkligen batterierna även om mycket av mitt jobb innebär att sitta still vid datorn och arbeta. 

Hemmagymmet som stått mer eller mindre oanvänt under vinterperioden kommer snart få besök igen (vi har det i ett oisolerat uterum, så inte lockande när det är minus 10 utanför) och när vätan väl försvunnit mer så kommer det bli helt underbart att kunna ta promenaderna i skogen utanför huset igen.

Hur gör du själv för att hålla igång under pandemin? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *