5 mars 2022

Republify - En utbildningspartner med omtanke

Republify - din utbildningspartner

Så var det då officiellt, från och med den 1 mars så går jag in som VD på utbildningsbolaget Republify med säte(n) här på västkusten!

Att starta ett eget utbildningsbolag tillsammans har vi diskuterat i dryga 15 år! Jag, min gamle parhäst Fredrik Paring plus Pär Björklund och Jonas Wiktor från säkerhetsbolaget Picox. För 6 år sedan var jag ju med och startade igång Cilbuper med Fredrik vid rodret och tyvärr märkte jag efter något år att jag inte kunde lägga så mycket tid på bolaget med tanke på min nordiska roll och jag sålde av mina andelar. Det valet har jag tänkt tillbaka på mer än en gång under åren och inte alltid varit helnöjd med mitt beslut om man säger så...

Jag har ju varit i utbildningsbranschen nu i över 18 år och arbetat med allt från försäljning, produkt- och partneransvar, marknadsföring och kundvård. De senaste åren har jag gjort mitt jobb på distans och ibland känt mig som Robinson Crusoe, ensam på den där ön ni vet. Vintern 2021 hade jag möten med min dåvarande ledning och förklarade att jag behöver en annan roll för att kunna utvecklas och då det tydligt inte fanns utrymme för en sådan roll om man sitter i Göteborg så tog jag beslutet i julhelgen att säga upp mig. I samband med detta fick jag flera påstötningar från mina vänner att det nu var dags att göra slag i saken av våra gamla diskussioner och jag kanske behövde den påstötningen för lite senare gjorde vi faktiskt slag i saken och bestämde oss för att köra igång!

Att slutföra sina uppdrag har alltid varit en hederssak för mig och jag var väldigt tydlig med att jag inte skulle kunna göra någonting aktivt förrän den 1 mars när jag officiellt hade avslutat min tidigare anställning. Kudos till Fredrik, Pär och Jonas som då lovade kratta i manegen och fixa i ordning allt tills jag kunde gå in, dock med kravet att inte heller jag berättade någonting om våra planer...

I förra veckan var det då dags och 00.01 den 1 mars kunde jaq stolt berätta om vårt bolag och min nya roll som VD. Jag är förstås fullt medveten om att det kommer vara rejält med jobb för att etablera oss i branschen, men jag tar verkligen med mig alla uppmuntrande ord från gamla partners som vill fortsätta samarbeta och kunder som är nyfikna på hur vi skulle kunna hjälpa till! Nu blir det en uppbyggnadsfas med full fart på alla håll och det är bara så härligt att verkligen kunna jobba ännu närmre med några av mina allra bästa vänner under min tid i utbildningsbranschen, nu kör vi!!

PS: Du får gärna besöka vår hemsida www.republify.se och självklart hittar du oss på sociala media som LinkedIn, Facebook, Instagram och Twitter :) Är du sugen på att bli partner med Republify så hittar du mina nya kontaktuppgifter på sajten också! Vi hörs och syns framåt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *