16 september 2007

Tuffa tider för utbildningsföretagen??

Läs artikeln Kompetensutveckling är Verksamhetsutveckling från Informators nya kurstidningI förra veckan läste jag en artikel om att det skulle vara tuffa tider för utbildningsföretagen... Har varit tvungen att reflektera lite över vad som egentligen skrivs för det stämmer verkligen inte överens med min verklighet här på Informator...

Ok, jag förstår att journalister ibland (läs oftast) gillar att vinkla in intervjusvar efter vilken titel som dom satt på kolumnen, men att skriva att "Flera svenska utbildningsföretag vittnar om att behovet finns men att det ändå går trögt med att fylla hösten it-kurser." och sedan hänvisa till två av våra branschkollegor kanske är lite snedvinklat...

Men å andra sidan, jag kan ju bara se processen just nu när det gäller Informator och det enda jag säga är att hos oss är det fasiken inga tomma kurssalar, men det kanske å andra sidan beror på att det är hos oss IT-Proffsen går sina kurser :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *