5 januari 2008

Sista helgen innan arbetsåret 2008 och nu kommer vintern

Fika vid plantaget i minusgraderEftersom jag självklart inte kan hålla mig borta från jobbmailen fast jag är ledig, så märker jag att det varit betydligt mindre jobbrelaterade aktiviteter dessa mellandagar än tidigare år. Själv är jag tillbaks någon vecka senare än 2007 och det kanske är så överlag att dessa jul/mellandagar passade lite bättre för långledigt än tidigare år!?

Skridskoåkning vid lilla torget i AlingsåsSjälv ser jag att det äntligen verkar kunna bli lite vinteraktiviteter med barnen. Snön skall komma lite mer under dagen så man kan ut och testa snowracers och annat. Skridskobanan på lilla torget har stått iordning ett tag och nu när kylan är mer konstant kan man äntligen åka runt utan att känna sig som att man försöker skata i en utomhuspool.

Nu är det dessutom dags att damma av kostymerna, stryka skjortor och annat som man nästan glömt av under ledigheten för att återigen bli lite mer business-minded *haha* Skall ärligt talat bli trevligt att komma tillbaks till jobbet igen och träffa kollegor, kunder och annat härligt folk :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *