29 december 2018

Kreativiteten flödar när hjärnan får vila


Skapande på alla sätt och vis har alltid haft en stor betydelse för mig både privat och i arbetslivet. Som liten älskade jag att teckna och skapade bland annat egna serier under bildlektionerna på högstadiet. När graffiti kom till Sverige i början av 80-talet var jag tidigt ute och jag gillar fortfarande stora, detaljerade konstverk i alla former!

Skapandet hängde med när jag började arbeta i restaurangvärlden och allt från den strama japanska matkonsten till svulstiga husmanskoststallrikar blev ännu ett sätt för mig att få med den estetiska delen även om självklart smakerna var minst lika viktiga. När Internet i mitten av 90-talet kom på lite bredare front i Sverige var jag tidigt ute med att skapa egna hemsidor till mig, föreningar och vänner. Här vidareutbildade jag mig även och fortsatte skapandets väg med eget bolag och kunder som uppskattade mitt arbete. De senaste åren har det mer blivit design och skapande på annat håll och presenterna med färg, penslar och underlag har tyvärr blivit liggande i en låda på hemmakontoret.

Men nu under julen har jag faktiskt beslutat ge mig själv tid att vara offline och faktiskt kunna fokusera på något utanför den digitala världen. Beslutet hänger lite ihop med funderingar kring hur ett bokomslag skulle kunna se ut när jag väl blir klar med det projektet. Då kommer tanken som nu faktiskt känns ganska självklar, jag designar mitt eget omslag!

Nu är det i en inledande fas, en start, men jag vill ändå passa på att dela med mig av tankarna, förhoppningsvis blir slutresultat aningen mer detaljerat än den inledning jag delar med mig av här :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *