10 november 2019

Tiden går snabbt


20 februari 1999 träffade jag min fru för första gången... kommer fortfarande ihåg när jag stod och väntade där vid Pressbyrån på Centralstationen och hon klev av pendeln från Alingsås, kärlek vid första ögonkastet kanske :)

1 januari 2000, en dimmig nyårsafton i Nolhagaparken så förlovade vi oss och inte för att jag vet exakt, men 12 september sen kom vår dotter Cornelia till världen. På den tiden drev jag eget bolag inom webbutveckling och när jag sen i januari 2004 klev in i utbildningsvärlden hade vi sedan ett halvår tillbaka ytterligare en familjemedlem, äldste sonen Theodore som föddes sommaren 2003.

Två år senare tyckte vi bägge två att det kanske var dags att ta nästa steg och 3 juni så gifte vi oss i samma Nolhagapark som vi förlovat oss sådär fem år tidigare. Det enda jag idag kan ångra är att vi höll det till ett väldigt enkelt bröllop där endast vi två plus två vittnen deltog. När vi sen ytterligare två år senare fick in ytterligare en familjemedlem, yngste sonen Benjamin, så beslutade vi oss för att nu fick det räcka och i skrivande stund har den lille skiten precis fyllt tolv år och det är ganska skönt att inte behöva övervaka kidsen längre hela tiden faktiskt.

Nästa sommar har vi faktiskt femtonårig bröllopsdag så jag tänkte överraska med en helg för bara oss två, med retrokonsert med gamla Glennmark - Eriksson - Strömstedt och självklart har vi bästa platserna i salongen! Gothia Towers är förresten ett riktigt härligt hotell i centrala Göteborg och klart vi passar på att ta en middag på Heaven 23 och övernattning med utsikt över hela Liseberg! Ser redan fram emot den helgen!

I skrivande stund är det annars dryga 1½ år kvar tills vi bägge firar halvsekelsdag, så är väl annars lika bra att börja planera för en rejäl fest och se till att folk bokar in den dagen i kalendern!! Vi får väl se om vi bägge är kvar på de branscher vi jobbar just nu, själv har jag alltid drömt om att varva ner med en egen tobaksbutik, men det är å andra sidan långt kvar till dess...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *