21 november 2019

Dags att varva ner


Nu är det ganska exakt en månad kvar tills de allra flesta av oss går på julledigt och jag hoppas att även du kan känna att du nått upp till dina satta mål för året och får en möjlighet att börja takta ner och kanske till och med fantisera lite om vad du skall lyckas med nästa år!

November brukar vara en av de minst omtyckta perioderna på året och med sådär tre veckors konstant grått och blött väder här på västkusten så är vi nog en hel del som känt av tröttheten komma smygande. I förra veckan postade jag ett gäng tips om hur du kan få upp energin i mörkerperioden och jag hoppas att om du känt att du behöver ladda upp så kanske du hittar något tips i den artikeln som passar dig lite mer!

Själv har jag successivt börjat varva ner, lite som björnarna som går i ide (förstår absolut deras tänk) och just att låta tankarna flyga iväg ibland är viktigt för mig för att få uppslag till vad jag kan göra framåt! Nästa steg nu blir att kunna avsätta lite mer tid för att fortsätta skrivandet... Förhoppningsvis blir det några kapitel i mellandagarna :)

Oavsett vem du är och vad du jobbar med så hoppas jag att du får möjlighet att kunna varva ner och ladda upp inför nästa år. Det kommer ta ett tag, men snart bryter solen fram igen och med lite tur kanske vi till och med får en vit jul i år, vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *