14 februari 2020

Vårvindar friska, Microsoft Ignite och annat värmande


Solstrålar... smaka på den! Efter (som det känns) eoner av grådaskigt mörker både på väg till jobbet, under arbetsdagen såväl som på vägen hem så har vi nu äntligen sol som värmer!

För egen del har jag länge haft ett mål om att komma iväg på promenad varje lunchrast och jag får väl tyvärr erkänna att det varit dåligt med motivationen under de mest blåsiga och kalla dagarna här i Göteborg. Nu däremot är det en ren njutning att komma ut och promenera någon halvtimme runt Liseberg och Korsvägen (trots avgaserna och allt byggjobb överallt).

Mitt arbete blir ju mycket att sitta vid datorn, jobba med utbildningsprogram och försöka synka kursbehov med lämplig expert, med andra ord ganska stillasittande... Även om jag har ambitionen att komma iväg och träna 2-3 gånger i veckan så behövs ju verkligen dessa lunchpromenader så jag har faktiskt till och med lagt in en påminnelse i Outlook så jag inte fastnar i någon uppgift som lika gärna kan vara klar efter lunch.

Appropå att komma ut och träffa kunder, partners och leverantörer (snygg övergång va :) så är det ju faktiskt bara dryga tre månader kvar till Microsofts Ignite on Tour som körs i Stockholm den 5-6 maj. Konferensen är gratis för partners och självklart kommer jag att vara på plats och lyssna på det senaste i teknikväg och träffa så många gamla och nya vänner som möjligt!

Om vi inte ses förr hoppas jag vi träffas på Stockholmsmässan framåt maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *