28 februari 2020

En agil resa börjar med DIG


I nästa vecka deltar jag på konferensen Brewing Agile här i Göteborg. Själv kommer jag att vara på plats på tisdagen och min kollega Christian på onsdagen (torsdag sen är vi båda uppe i Stockholm på heldagsworkshop och månadsmöte tyvärr).

Förutom att jag såklart är där som sponsor av konferensen så ser jag själv verkligen fram mot en heldags workshop om Agile Culture Design, ett område som ligger mig varmt om hjärtat. Det kommer att bli riktigt intressant att lyssna på övriga deltagares tankar och se hur jag själv kan bidra i diskussionen! Hoppas vi syns och om du inte redan bokat biljett så tror jag det finns plats kvar, men kolla upp det direkt!

Måndagen den 23 mars sen är jag värd för ett kostnadsfritt seminarium där mina gamla kompisar Jörgen Karlsson och Mats Janemalm från Business Driven Development föreläser om att skapa helhet med Lean och Agile för riktigt stora organisationer. Jag gick själv kurs i Leading SAFe för sådär två år sedan med Jörgen och det kommer bli riktigt intressant att höra vilka nya intryck dom fått sedan dess. Denna eftermiddagsdragning körs i våra lokaler i Göteborg och vi tar bara in sådär 50 deltagare så boka din plats nu direkt innan det blir helt fullt (det brukar det bli).

Just att agila metoder tagit steget från utvecklarvärlden och får fotfäste även i större organisationer tycker jag är väldigt intressant. Genom åren har jag sett kunder som börjat i liten skala för att gå vidare och höja kompetensen och förståelsen för alla medarbetare, oavsett om de sitter i ledningen, projektleder eller verkligen jobbar nära tjänsten. Lite extra spännande blir det när offentliga och politikerstyrda organisationer applicerar ett agilt tänk, då börjar vi verkligen prata effekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *