2 april 2020

Tre veckor med distansjobb


Idag går jag in på tredje veckan med distansarbete och även om det går att göra väldigt mycket arbete från hemmaplan med Teamsmöten, telefon och mail så märker jag verkligen hur enormt mycket jag saknar att ha kollegor nära för att inte tala om alla möten med kunder och parterners som inte riktigt blir samma grej via datorn...

Positivt nu är att många jag talar med börjat få allt mer framtidstro och den där paralyseringen som drabbade alla branscher i början av mars verkar släppa allt mer. Många samtal har varit med kunder som bokat kurser nu under mars/april och att vi lyckats lösa så gott som allt inplanerat genom distansalternativ som att kunna delta på utbildningen hemifrån har visat sig väldigt framgångsrikt! Oavsett läget så måste ju alla försöka bli bättre kontinuerligt och nu ökar till exempel utbildningsbehovet på teknik som Microsoft Teams när allt fler behöver kunna arbeta på distans.

Något jag ändå gärna skulle vilja se mer av är återkoppling, speciellt när det gäller personer som du har en pågående dialog med, samarbetspartners etc som jag nog kan lova hellre tar ett besked att just nu vet du inte hur läget är än att helt bli utan svar. Att vi som arbetar med kundnära relationer behöver lägga än mer tid och energi på att komma fram är självklart, men att mötas av total tystnad är aldrig trevligt och rent ut sagt ohyfsat (som vänner i UK skulle säga, rude...)!

Nu börjar vi väl ändå se något slags ljusning framåt och även om jag personligen saknar sport och events något otroligt just nu så är ju ändå det viktigaste att vi alla jobbar mot samma mål att vi tillsammans kommer att lösa denna kris och oavsett när vi är tillbaka i bättre tider så är det ju alltid bra att vara förberedd så börja gärna planera redan nu!!

Nästa vecka är det annars påsklov, då kommer det verkligen vara fullt i huset här hemma och för oss som brukar åka utomlands just under påsk får det väl bli lite mer tid i trädgården eller något :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *