22 juni 2020

Certifierad AWS Business Professional igen


Tobias Strandh, Certified AWS Business Professional

Då och då är det bra att stämma av att de gamla takterna sitter i! 2017 när jag var med och skapade ett partnerskap med AWS på utbildningssidan passade jag på att stämma av mina egna tekniska kunskaper på affärsnivå genom att certifiera mig som AWS Business Professional och nu kände jag att det var dags att uppdatera detta...

Det händer ju otroligt mycket inom IT-världen och inte minst på molnsidan! Senaste tiden har det varit mycket med Microsoft och Azure, men nu körde AWS sin partnersummit precis och jag kände att det var dags att damma av de gamla kunskaperna även där.
AWS Business Professional är lite som ITIL Foundation, det är visserligen grundnivån, men samtidigt skall du kunna bevisa din kunskap på en väldigt bred nivå! Själva utbildningen hos AWS skulle egentligen bara vara 3,5 timmes e-learning, men som alltid ligger sanningen en bit bort. Det tog mig två veckor att kombinera det vardagliga arbetet med att läsa in AWS-hemligheter och även om vissa delar var repetition har det verkligen hänt en hel del nytt.

Idag passade jag då på att genomföra själva certifieringen som visserligen "bara" består av 30 frågor, men samtidigt är det mycket att hålla koll på och inte minst hur AWS tolkar de "rätta" svaren. Med det sagt klarade jag certifieringen galant och är riktigt stolt att återigen kunna titulera mig certifierad AWS Business Professional :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *