23 oktober 2020

Över 1500 inlägg på snart 14 år

 

Noterade just att räkneverket på bloggen tickat upp på 1500 inlägg och när jag kollar bakåt i tiden så är det första inlägget på denna bloggen från januari 2007, nästan 14 år sen. Lite imponerande ändå att jag hållit bloggen vid liv såpass länge om jag får säga det själv :) När jag läser det allra första inlägget här så får jag ändå en känsla av att jag börjat blogga på en annan plattform, men jag kan för mitt liv inte komma ihåg exakt vart det skulle varit, tyvärr....

Jag gjorde ett litet collage från inläggen 2007 (ovan) och kan väl lugnt påstå att det varit en en Microsoftfokus genom tiderna. Lite reklam för sköna Windows Vista, Windows "Live" (när Hotmail bytte namn första gången), Office 2007-event och inte minst en banner från min allra första partnerkonferens med Microsoft i härliga Denver, tänk vad tiden går. Den där "fräcka" mobilen från Ericsson köpte jag ju sen plus några olika varianter, kan faktiskt sakna den ibland, nostalgi kanske.

På den tiden var bloggen rejält välbesökt och att blogga var verkligen det man skulle göra för att synas och dela sina tankar. Nuförtiden känns det tyvärr som att många inte ens orkar läsa längre texter och olika poddar och vloggar har tagit över mer och mer. För egen del vill jag inte tappa skrivandet och med tanke på att jag fått användning av mina gamla texter i tre böcker så får jag ändå säga att det mer än väl varit värt den tiden det tagit att skriva.

För egen del är det riktigt kul att då och då gå tillbaka och fräscha upp minnet från allt jag varit med om och det är riktigt kul att läsa om gamla kampanjer, events där jag träffat personer jag än idag har kontakt med och mycket mer. Även om besökarantalet sjunkit drastiskt så ser jag ändå i statistiken att varje inlägg besöks sådär i genomsnitt av 100 personer och det räcker gott för mig att någon mer är intresserad av vad jag hittar på :)

Nu kör vi vidare, många nya utmaningar och personligen kommer jag allt att fortsätta skriva ner mina funderingar här på bloggen, så fortsätt gärna besöka då och då!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *