4 januari 2021

Vad väntar oss det nya året?

Idag är min första "riktiga" arbetsdag för 2021 och att säga att jag blivit nedringd av kunder och kollegor är väl en aning överdrivet... Jag har fått kontakt med en kund som egentligen bara bekräftade det vi redan kommit överens om före jul och annars är det framförallt mina gamla trogna ex-kollegor som hör av sig och önskar god fortsättning, vilket såklart är roligt det också :)

I år kan jag förhoppningsvis se fram emot alla uppskjutna aktiviteter från förra året med sommarens Rammstein-konsert på Ullevi med näst äldsta dottern som en av ljusglimtarna. Frugans och min egen 50-årsdag (februari och april) lär ju inte bli den festaktivitet jag själv hade planerat för, men med lite tur kanske vi kan få till något framåt sommaren även där, vi får väl se...

Jobbmässigt lär det bli fortsatt distansarbete åtminstone under våren om inget oväntat inträffar. Det har ju gått bra hela 2020 men avsaknaden av kollegor att bara tjöta med är helt klart en mindre rolig del av att ha kontoret hemma och alla arbetskompisar på distans. Teams-möten fungerar såklart bra, men likadant där att det blir ju väldigt business överlag och dom där små stunderna att lära känna kunderna lite mer blir det ju inte lika mycket tid över till tyvärr.

Nu får vi se om resten av veckan blir lika tråkig som idag eller om fler kanske börjar vakna till, vi får väl hoppas på det senare så jag får lite mer gjort än enbart det ack så nödvändiga administrationsjobbet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *