31 december 2008

Strandhs Nyårsmeny 2008-2009

Det är ju så populärt att dela med sig av sina menyer så kan ju bara inte låta bli att göra detsamma med vad vi skall förtära ikväll...

Förrätt:
Smördegsknyten med Brie-, Blå Castello-, Grevé och Manchego-ostar kombinerat med Onsalakorv för lite extra sälta.
Dryck: Iskall Martini Bianco till de vuxna och Päroncider till barnen

Huvudrätt:
Hällefisk i Vitvinsgräddsås med Fänkålstouch, garnerat med färska räkor/citron och serverat med kokt potatis.
Dryck: Chardonnay - Gallo Turning Leaf (och mer Cider till barnen)

Efterrätt:
Chokladfondue med färska frukter (jordgubb, ananas, banan, mango)
Dryck: Plantation Rum och det sista av cidern till barna :)

Nyårsbubbel:
Jacobs Creek, Mousserande Chardonnay

Hoppas det vattnas i munnen, nu kör vi igång... Ni håller väl er vakna till 12-slaget :)

GOTT NYTT ÅR ALLA TOKAR!! :)

4 kommentarer:

  1. När en framgångsrik man ska fira tolvslaget med någon jag vet inte vad något folk iallafall säger vara likt champagne hur kan man sjunka så lågt? ska man inte köra äkta vara så ett tips till dom som inte mäktar med äkta champagne:
    köp ett billigt tort vitt tetra (bag-in-box) och kör det i en soda strem (ej testat själv) men det ska funka

    för övrigt verkar du gift dig med en bra kock :-)

    HAPPY NEW YEAR!

    SvaraRadera
  2. *haha* budgeten i år räckte inte till champagnen vi ville ha, så det blev en budgetlösning :/

    Annars är jag själv gammal kock/köksmästare, så tack för komplimangen :)

    SvaraRadera
  3. Mumms lät inte helt fel.
    Har själv haft 3rätters middag idag villket jag tycker att man ska ha på nyår.
    Du vet vem jag är men jag avslöjar inte mitt namn:=)

    (Alla behöver ju inte veta vem jag är)
    Men du hittar mej på www.gbgtjejen.blogg.se.
    Kan LOVA dej att du känner igen mej.Hehe.

    Gott nytt år på dej jag kom precis hem här.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *