7 december 2008

En inspirerande kvinna

Skrev ju nyligen ett inlägg om en inspirerande järnman och tänkte replikera mig själv med en dito inspirerande kvinna... Läste en artikel om Mernosh Saatchi, entrepenör och numera även VD för sitt eget bolag Humblestorm (som åtminstone jag stött på några gånger på bla. Microsoft-events). 28 år ung har då tidningen som skriver artikeln vinklat in ett reportage baserat på att hon brukar ha med sig sin lilla bebis på jobbet. Självklart är det då också en hel del inlägg till artikeln som tycker hon är en dålig mamma som inte automatiskt ger upp sin karriär (alternativt att hennes gubbe gör detsamma)...

Vad är det för fel på att ha med sig barnen på jobbet egentligen? Som sexbarnsfar kan jag lugnt säga att jag både har och kommer att ha med mig mina barn på jobbet någon gång ibland. När de äldsta var små drev jag också egen firma samtidigt som dom sprang runt hos mig under dagarna ibland... Att barna skulle må bättre att bättre känna en förskolefröken än sina egna föräldrar verkar många tycka är helt ok, eller!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *