
Vi har alla läst om nedskärningar på Semcon, Volvo IT, Logica med flera och även om Cybercom, Acando, Accenture, Know it eller Modul1 säger sig inte behöva säga upp personal just nu, så står dom alla inför samma problem, slutkunderna är oroliga och kommer att dra ner på uppdrag ett tag för säkerhets skull...
Vi står inför ett Q1 med väldigt lite uppdrag och vad är då det viktigaste att göra för att stå bättre rustad för framtiden än sina branschkollegor... självklart att NU investera i kompetenshöjning för den personal man har kvar!
Jag har många gånger hört att själva kurskostnaden i sig aldrig är den stora investeringen som våra konsultvänner gör. Nej, det är själva kostnaden för att ha en odebiterbar konsult kanske en hel vecka som är den riktigt stora kostnaden...
Så, om det nu brukar vara tidsbrist som är den stora faktorn för att inte "hinna" kompetensuppdatera så är detta enligt en annan synvinkel den perfekta tiden att investera i nya kunskapsområden och när Q2 gryr, stå där som det aningen vassare alternativet när de stora jättarna skall välja vart dom skall våga satsa sina pengar för att komma igång igen! Med de tidigare argumenten ovan, måste detta vara det mest perfekta tillfället som uppenbarat sig sedan säg 2001...
Ni ser alldeles säkert redan nu ett visst antal kursdagar som behövs och då vill jag ge er ett erbjudande där ni får mer kursdagar för pengarna, Informators kurspresentkort "Training Cards"
Våga investera, våga gå in på områden där kanske konkurrenterna inte satsar lika snabbt, våga vara en vinnare i slutändan! Varg eller får!?...
du har helt rätt
SvaraRaderasom konsult har jag altid fått höra att det är min frånvaro som gör svårt att gå utbildning
och nu när jag sitter obelagd håller min chef tillbaks utbildningspengen
fy fan
Tack! Själv hoppas jag få hjälpa många konsultvänner under våren!
SvaraRadera/Tobias