6 december 2008

Scandinavian Developer Conference 2009

Scandinavian Developer Conference 2009 kommer att köras den 24 mars 2009 i Göteborg. Kikar man på innehållet, upplägget och kanske framförallt att dagen körs i Göteborg verkar det riktigt intressant att vara med...

Lite småundringar jag har bara som jag hoppas få lite feedback på från bloggläsare... Nu vet jag att detta är första gången detta körs och lite svårt då att få feedback, men ni som arbetar med systemutveckling, hur ser ni på en sådan här dag i Göteborg...

Är det intressant, något ni hört talas om och kanske till och med redan nu planerat vara med på? All feedback mottages tacksamt!

Lite fundersam blir man när man kör lite webbsökningar på konferensen och hittar zilch, zap, nada om man inte blir extremt nischad i de sökord man väljer... Lite bättre sökordspositionering kanske behövs...

3 kommentarer:

  1. Det här har jag faktiskt inte hört talas om tidigare, och jag har inte heller hört talas om så många av talarna. Jag håller mig nog till de rejäla evenemangen som Microsoft sponsrar :-)

    SvaraRadera
  2. Det har ju snackats masa om denna konferens hela hösten, både swenug (.Net user group) och Javaforum har manglat budskapet, IDG & Computer Sweden har skrivit om det mm.

    Verkar vara det hetaste inom konferenser, talarlistan är ju helt fantastisk framförallt när det gäller agila metoder mm. Kenth Beck, Neal Ford...

    SvaraRadera
  3. Med tanke på att det är första gången blir det spännande att se utfallet. Informator är ju för övrigt både utställare och har med lärare på talarlista!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *