18 december 2008

Ta det försiktigt i trafiken!


På väg hem mellan Göteborg - Alingsås ligger en liten godisbutik som bland annat säljer snus riktigt billigt. Jag brukar svänga av där och handla, men nu under vintern är det så mörkt att jag faktiskt undvikt just på grund av dålig sikt kombinerat med idioter som kör i 140 på 90-väg...

Under lunchen igår frågade en kollega om jag haft vägarna förbi där på sistone och jag förklarade varför jag hellre la några kronor extra på att köpa en stock på ICA... På väg hem efter jobbet närmar jag mig detta stället och ser en lååång kö av bilar framför mig och blinkande blåljus på toppen av en stigning alldeles där butiken ligger. Kommer fram och ser en bil ligga i högerdiket, rejält illa tilltygad...

Ibland är man glad för att man reagerar som någon en gång skrev, "kör som om alla andra i trafiken är ute efter att ha ihjäl dig"... Jag har tänkt på det citatet och det gäller nog tyvärr även för oss bilister... I morse låg det förresten två bilar i diket när jag var på väg till jobbet...

En arbetsdag kvar nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *