
Så inleder han sin bok "Det är i backarna man rycker - öka försäljningen i lågkonjunktur", den gode Max Söderpalm som många av er säkert känner till. Fick hem boken igår och har precis slängt in den på iPoden och börjat lyssna nu på väg till jobbet imorse...
Jag måste medge att jag faktiskt brukar slänga den mesta reklamen som hamnar i min inbox, brevlåda etc, men just denna gången var det något som gjorde att jag fastnade. Jag tror det har att göra med att hela upplägget mer eller mindre baseras på att det alltid finns ljuspunkter (även i en lågkonjunktur) och de som väljer att gräva ner sig kommer vakna upp till en kall, ogästvänlig värld den dagen högkojunkturen är tillbaks...
Hur tolkar du förresten ordet lågkunjunktur... är det låg som i nere, botten, blääää eller är det låg som i låga, brinnande, passion!? Tänk på den :)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!