12 februari 2019

10 year challenge - Aljapaco

10 year challenge är ju en skön utmaning som dragit fram över internet senaste månaden. Jag har själv inte funderat sådär jättemycket på det förrän jag idag fick med mig lite gamla foton till det nya kontoret och bland annat hittade ett härligt kort från New Orleans 2009 där hjärntrusten från sveriges IT-utbildningbolag samlats för ett gruppfoto.

Redan på den tiden var det ganska skön stämning bland branschkollegorna och självklart var vi ibland konkurrenter, men när man arbetar i samma bransch och ställs för liknande utmaningar så blir det ju ändå så att det ofta är ganska enkelt att trivas ihop. När jag kikar på den gamla bilden så var vi hela 4 från min dåvarande arbetsgivare och idag är det ingen av oss som är kvar där. Vissa av de andra stjärnorna har också valt att gå vidare och i många fall helt bytt bransch. Själv har jag ju då ungefär tagit steget mellan Barcelona och Real Madrid så att säga och jag kan tänka mig att det just är som i fotbollen att jag ju redan känner och trivs ihop med flera nya kollegor ungefär som spelare gör i landslaget. Oavsett om vi pratar arbete eller idrott så är ju omgivningen grymt viktig och självklart kommer jag sakna flera härliga gamla kollegor, men samtidigt är jag trygg i mitt val!
Det ska bli riktigt spännande att kika tillbaka om 10 ytterligare år och se vad som hänt under resans gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *