22 februari 2019

Att våga pröva något nytt

Smakpoäng: Nr 1 Okayama Single Malt 2,8, Nr 2 Auchentoshan 21 år 3,1, Nr 3 Glenfarclas 25 år 4,0, Nr 4 Tormore 1995 22 år 3,4

En gång per kvartal är jag med och testar lite spännande Whiskeysorter och det är inte helt sällan som jag hittar en ny favorit som kanske får göra comeback i lite större flaska på hemmafronten. Det är så lätt att fastna med en viss favoritdryck, mat eller för den del leverantör av tjänster om vi tar tänket vidare till arbetsvardagen.

Inom mitt eget huvudområde utbildning så är det ofta väldigt riktat vem i branschen som är bäst på ett visst område och sen blir det lite som röstningen i riksdagsvalet "vi har ju alltid gjort såhär". Personligen har jag alltid levt efter mottot att leverera det som efterfrågas oavsett om det finns eller inte i dagsläget. Oavsett om jag ser det från min roll som säljare eller produktchef så är det ändå extremt sällan jag tackat nej till ett uppdrag på grund av att området inte finns på hyllan.

Men att gå ifrån en "självklart löser jag detta" till att ha en bredd färdig att visa upp är inte alltid det enklaste. Tidigare har jag i omgångar behövt lösa mycket på egen hand, men nu när jag ingår i ett team med mig plus hela tre ytterligare produktansvariga och nästan dubbelt så många som stöttar leveransen så garanterar jag att det kommer att märkas i allt högre grad hur mycket resurser som kan sättas in!

För mig kommer alltid det viktigaste vara att leveransen av våra tjänster och stödet däromkring finns med hela vägen och det gäller oavsett vilken produkt eller inriktning som kompetensinsatsen går emot. Äkta kvalitet i alla led lyser alltid igenom i slutänden och det gäller allt ifrån områdesexpert som lärare, material, presentationsstöd etc till fräscha och bekväma stolar till dig som deltagare, gott om utrymme att umgås eller för den del gå undan lite för dig själv en stund i en paus under kursen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *