1 februari 2019

Hejdå Informator och tack för denna tiden!

Sommaren 2013 började jag min andra vända på Informator med en USA-resa...

Så var det dags då igen att ta farväl av ett företag jag kommit att dedikera min tid åt under totalt sådär 13,5 år. Idag 1 februari 2019 är jag officiellt inte längre anställd på Informator...

När jag sitter och kollar igenom gamla kort så minns jag så många härliga kollegor, träffar och tillfällen genom åren som jag alltid kommer att ha med mig. Första tiden 2004 när vi kämpade för att få fart på Göteborgskontoret igen, sommaren 2007 då jag för första gången åkte till USA och Microsofts gigantiska partnerkonferens, julmiddagar där någon plötsligt brister ut i sång och så mycket mera! 

I år 2019 är det bara en kollega kvar ifrån den allra första tiden och även om många gamla arbetsvänner har hållit kontakten även efter att de slutat så känns det verkligen att bolaget har gått igenom en resa och nu är något helt annat än när jag tog mina första stapplande steg inom utbildningsbranschen.

Så, vad är det som får mig att bryta upp denna gång då? Ni som känner mig vet hur mycket arbetsmiljö och engagemang betyder och mitt beslut togs efter ett 3.5 timme långt möte med min nya VD där vi gick igenom allt ifrån vad som betyder mest för mig, jämförde uppväxter, pratade om hur man bäst stöttar medarbetare och kanske framförallt vad mina erfarenheter och kunskaper konkret skulle kunna göra för nytta i en ny roll. Så efter att ha stämt av med före detta kollegor som numer har samma arbetsgivare så tog jag ett snabbt beslut. Denna resa vill jag vara en del av!

Så tack alla härliga före detta kollegor, kunder och partners på Informator, men från och med idag har jag en arbetsgivare som heter AddSkillls Group och självklart kommer det att bli en del pendlande mellan huvudkontoret i Stockholm och träffa kunder över hela landet, men huvudbasen kommer att vara kontoret i Göteborg, borta vid Liseberg så jag är aldrig långt borta :)

Vi hörs och ses!
//Tobias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *