2 maj 2019
Att bygga en känsla, ett varumärke
För dig som känner mig är det inte någon överraskning att jag älskar mitt kära BK Häcken och efter alla barn äntligen fått med mig en ny generation Häcken-fan! I år har vi ju till och med införskaffat säsongsbiljetter till alla hemmamatcher och det är verkligen imponerande vilken satsning som klubben genomför för att få upp intresset än mer för att alla ska komma och stötta på plats!
Förra helgen var vi iväg och kollade på när Getingarna tog emot Eskilstuna som en försmak av den kommande finalen i Svenska Cupen. Före matchen hade Sean Banan kallats in för att underhålla publiken (med tonvikt såklart på de yngre) och på söndag när Sundsvalls-GIF:arna kommer på besök så sätter vi upp hinderbana och Gladiatorer på plats...
En vän messade till mig; "Häcken satsar på att bli Göteborgs familjelag. Inga bråkande supportrar och många aktiviteter för barn" och det är ju faktiskt helt rätt, fotboll för hela familjen och alla bortalag med fans är välkomna!!
I en tid där många är rejält trötta på "fans" som förstör mer än de bidrar med så behövs ett alternativ för hela familjen där alla, oavsett lagfärg är lika välkomna och just känslan runt ett lag eller egentligen oavsett vem du köper en tjänst av, är så viktigt! Själv ser jag gärna ännu fler fans med familjer på matcherna framåt och hoppas såklart att fler föreningar tar efter! Såhär bygger du ett varumärke baserat på värderingar, se och lär!!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Köp böckerna om agilt ledarskap här
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.
På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!
Läs mer >>
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!