7 maj 2019

Att kunna jobba mer kundnära


Sedan februari har jag ju ny arbetsgivare och en stor roll att täcka upp är att min gamla branschkollega som tidigare ansvarat för de större kunderna i Göteborg nu i april lämnat branschen. Så nu har jag ynnesten (från produktutvecklingsperspektiv också) att kunna få direkt feedback och tankar kring konkreta kompetensbehov och ibland nya områden som verkligen efterfrågas!

Ett möte i veckan har satt lite extra avtryck hos mig och det är en kund som jag själv var ansvarig för cirka 10 år sedan och sen dess stöttat lite mer på håll. Att komma på besök och bli välkomnad av gamla kontakter som tycker det känns så bra att jag kommer in igen är för mig ett riktigt bra betyg på att det jag gör ger värde! Att höra "detta är både bra kundkännedom och kundvård ifrån er ledning" är också på något sätt en extra bekräftelse på att jag tog rätt beslut där i början av året!

Att jobba nära kunden och ha möjligheter till täta avstämningar känns verkligen helt i linje med mitt sätt att tolka agilitet och i slutänden är jag helt övertygad om att detta ger allra bästa resultat. Att ha möjlighet att se resultaten av de kompetensinsatser vi gör tillsammans och hur vi ganska direkt kan titta på kommande steg är en bra början på att hitta den där "kontinuerliga kompetenshöjningen" som både vi och våra kunder får allra bäst resultat ifrån. Att jag sen är del av produktledningen är en extra bonus då vi i många fall ganska snabbt kan ta beslut om vi kan gå vidare med tips eller om det just nu ligger utanför det vi kan fokusera på. Överlag skulle jag säga att det är precis som jag själv vill ha det, en win-win-win för alla inblandade :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *