16 januari 2020

Microsofts nya Edge-webbläsare lovar gott


Idag går ju Microsofts nya webbläsare Edge (Chromium) ut i skarpt läge. Baserad på Googles Chrome, men integrerat med Office 365 lovar riktigt gott för dig som har Office 365 installerat som verktyg!

Ett tag testade vi ju nya webbläsare konstant och även om det hänt ganska mycket från gamla Explorer och Netscape så kan jag ju själv inte påstå att jag brytt mig särskilt mycket de senaste åren och tyvärr har även gamla favoriter som Opera fått stryka på foten då Chrome erbjudit en snabb, enkel och framförallt extremt integrerad webbläsare där jag liksom haft allt som behövts. Undantaget för mig som jobbat mycket med Microsoft är just Microsofts olika partnersidor som i stort sett aldrig funkat helt tillsammans med Chrome. Likaså Microsofts web-crm som såklart inte funkar optimalt tillsammans med Googles webläsare.

Nu har jag i och för sig bara hunnit ladda ner Edge och kolla runt bland mina vanligaste sidor, men kombinationen av en riktigt snabb webbläsare för externa webbsidor plus möjligheten att enklare arbeta med interna SharePoints, Flow, CRM etc i 365 gör att jag kommer ge Edge mer möjligheter att visa upp varför just jag ska byta. Framförallt är det riktigt skönt om det visar sig att jag inte kommer behöva mer än en webbläsare framåt och med tanke på att Edge synkat alla mina lösenord och inlogg misstänker jag att det kan bli ett permanent byte framåt!

Testa gärna själv, du hittar den skarpa versionen för nedladdning på
https://www.microsoft.com/en-us/edge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *