15 januari 2020

En äkta utbildningsresa

Berätta för mig och jag kommer att glömma det
Lär mig så kommer jag ihåg
Involvera mig och jag lär mig!!

- Benjamin Franklin
Att kompetenshöjning är en process över tid är ju ingen hemlighet direkt. Vi ser redan i förskolan behovet att involvera barnen för att verkligen få upp intresset och möjligheterna till verklig inlärning på lång sikt. Hur kan det då komma sig att inte fler arbetsgivare tar hjälp från pedagogiska experter när det gäller utbildningar för yrkeslivet?

Just nu har jag flera projekt igång där vi låter inlärningen ta lite längre tid, där vi kombinerar självstudier, föreläsningar, distans-stöd över tid så kursdeltagarna verkligen hinner ta in den nya kunskapen, använda den i sin egen arbetsmiljö och komma laddade med frågor till nästa lärarledda tillfälle. Resultaten är häpnandsväckande och jag är övertygad om att upplägg som dessa även bidrar till en hälsosam arbetsmiljö med mer nöjda medarbetare på alla plan.

Nu såhär i början av arbetsåret planeras många kompetensinsatser framåt, ofta efter utvecklingssamtal som tryckts in före jul (då det funnits lite mer utrymme). Passa gärna på att bjuda över mig för att titta på hur en utbildningsresa skulle kunna se ut för er, det finns mycket roligt att jobba med och jag garanterar att ni kommer se tydliga resultat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *