28 september 2020

Personlighetsanalys efter ett halvårs Corona


Ni som följer bloggen vet att jag med jämna mellanrum passar på att göra ett sådant där "personlighetstest" och jag testade ju Ascend by Assio i februari innan stora Corona-pandemin slog till rejält i Sverige, så jag tänkte det kunde vara kul att se om något förändrats under den här perioden med Covid19 då jag i stort sett arbetat helt på egen hand sen i mars...


Social stil

När det gäller tillit är jag tydligen mer avvaktande gentemot andra, men desto mer rättfram när det gäller kommunikation, ok det stämmer hyfsat väl! Jag ganska individualistisk, men samtidigt mer saklig, omtänksam och vänlig... ganska bra kombination om jag får säga det själv!

Målmedvetenhet

Jag tar arbetseffektivitet på största allvar, är ordningsam, metodisk och regelmedveten. Samtidigt är jag tydligen också målorienterad, ihärdig, fokuserad, mer intuitiv och instiktiv när det gäller beslutsfattande. Ganska bra ledaregenskaper kan man tycka :)


Balans i arbetslivet

Lugn, obekymrad, stabil i humöret och självsäker men spontan och mindre stresskänslig hänger ihop med mönster som jag arbetat en hel del med för egen del!


Extraversion

När det gäller social framtoning kännetecknas jag av sällskaplighet med en mer dominant social framtoning (!). Energisk i livstempot och mer spänningssökande, risktagande men alltid entusiastisk och lättsam. Förhoppningsvis en person som bidrar i gruppen då!


Öppenhet

När det kommer till lite mer mjuka värden är jag tydligen fantasifull, estetisk och konstnärlig. Jag är känslomässigt uttrycksfull, behöver vanor och rutin men samtidigt konceptuell och innovativ. Kort sagt en komplex person :)

Sammanfattning

När jag jämför med det gamla testet är skillnaderna faktiskt mikroskopiska, jag har minskat en punkt på målmedvetenhet men det är också allt... Jag är ju inte utbildad beteendvetare, men om jag hade varit det hade jag antagligen tolkat resultaten som att jag är en stark person med tydliga värderingar som inte påverkas av en plötsligt totalförändrad arbetssituation. Ändå ganska positivt får jag säga!

Har du bra tips på andra personlighetstester (som helst inte kostar en förmögenhet) så får du gärna tipsa mig. Det är alltid kul att se om ens egen självbild stämmer överens med dessa tester!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *