25 september 2020

Trust Based Agile - min engelska bok börjar ta form

 


Att skapa en bok är verkligen inte det enklaste och när jag nu slagit ihop mina två första böcker om agilt ledarskap och översatt till engelska känner jag verkligen att jag skulle kunna hålla på att småpilla hur länge som helst, lite "continous improvement" liksom... det finns liksom alltid något som kan göras liiite bättre :) 

Samlingsvolymen som landar på runt 250 sidor väver verkligen ihop alla mina tankar kring agilitet, ledarskap, moderna arbetssätt, hälsoförebyggande metoder och mycket mer. Man skulle kunna kalla det en önskelista för hur jag själv skulle vilja se en attraktiv arbetsgivare jobba. Jag har fått mycket trevlig feedback kring mina böcker som nått ut även utanför den lilla kretsen av vänner, kollegor och andra som jag själv stött på i arbetslivet. 

Självklart  hade jag gärna sett att ni som uppskattar böckerna spridit de vidare inom era organisationer, speciellt som flera av er är ledare och chefer med möjlighet att påverka sådant. Men å andra sidan var det inget mål i sig att bli ekonomiskt oberoende som författare (även om det såklart hade varit trevligt).

Eftersom jag själv även översatt boken till engelska har jag hjälp från flera korrläsare som stöttar med stavfel, syftningsfel, förtydlingar etc och nu är vi på den nivån att det bara är några kapitel kvar innan jag kan säga att boken är färdig att publicera. Jag siktar på att ha den klar före jul, så kanske en eller annan av er känner att det kan vara en trevlig julklapp till chefen, vem vet :)

Kapitlen vi kommer att gå igenom känner du kanske igen sen de tidigare böckerna, men jag har arbetat om ordningen lite och vissa delar har slagits ihop till ett eget kapitel. Hoppas att du hittar några som kan passa bättre för dig!

  • ORGANIZATION & HR
  • IN THE HEAD OF AN HR EXPERT
  • AGILE METHODS AS SUPPORT
  • AGILE TRANSFORMATION
  • CONTINUOUS LEARNING
  • FINDING ZEN IN WORKLIFE
  • VALUE BASED WORK
  • TRUST BASED LEADERSHIP
  • EFFICIENT AND SAFE TEAMS
  • STATUS QUO LEADERSHIP
  • LEADING YOUNG GENERATIONS
  • WORKING WITH FEEDBACK
  • TARGET BASED LEADERSHIP
  • PERSONAL LEADERSHIP TIPS
  • RULER MENTALITY
  • CUSTOMER WORK 3.0
  • DIGITAL INNOVATION
  • MODERN WORKPLACE
  • DISTANCE WORK
  • SOCIAL MEDIA TIPS
Håll utkik här på bloggen och i sociala media! Vem vet, kanske det till och med finns möjlighet att köra en liten release-fest framåt vintern, vi kan ju alltid hoppas!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *