1 mars 2021

Jag saknar konferenser

 

Konferenser, mingel, vänner

Häromdagen råkade jag ramla över en gammal bild från en härlig konferens (den breda bilden i collaget ovanför) och kom på mig själv med att verkligen längta efter att kunna träffas och umgås på riktigt igen! Genom åren har jag lärt känna en hel del personer just via diverse events och konferenser, så inte konstigt att det känns extra tomt nu när vi får lov att nöja oss med onlinevarianter (hur bra dom än är innehålls- och teknikmässigt).

Jag tror knappast att vi nu till sommaren kommer kunna börja umgås som vanligt fullt ut igen, men kanske vi till hösten börjar se de där små livstecknen igen. Mina personliga favoriter genom åren har i många fall arrangerats av Microsoft (som deras stora partnerkonferens i Nordamerika), men även mindre konferenser som SharePoint & Exchangeforum arrangerat av Humandata, Focus on Performance arrangerat av Promote och Agile People arrangerat av just Agil People får det nästan att tåras lite i ögonen när jag tänker på alla härliga minnen och vänner för livet jag träffat just där...

Har du själv något event eller konferens du verkligen, verkligen saknar just nu?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *