24 februari 2007

JAVA vs .NET - Seminarium 8/3 Göteborg

God morgon!

Egentligen är det helt tokigt, men samtidigt väldigt roligt att det tog mindre än en vecka att fylla upp 70 platser på ett frukostseminarium inom .NET vs Java. Ni är många som ringt, mailat oss och till och med gjort inlägg här på min blogg...

Informator har diskussioner på gång med föreläsarna och vi hoppas kunna lägga upp samma seminarium på eftermiddagen, samma dag, samma plats... Vi kommer ha besked om detta under nästa vecka och jag lovar skriva nyheten här direkt!!

PS: Detta seminarium har gett oss många roliga idéer till kommande aktiviteter, don't miss :)

3 kommentarer:

  1. har försökt fatta varför ni inte kör detta i Stockholm, vi är några stycken på bolaget som gärna kommer över till Karlavägen och lyssnar

    SvaraRadera
  2. Morning Kristian, saken är väl att vi till denna dragning använt Göteborgsbaserade föredragare, men skall definitivt föra fram dina synpunkter i produktrådet!

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Jag heter Amanda och har förstått att du är duktig på programering!
    Jag skulle vara väldigt tacksam för hjälp med en uppgift i skolan, jag använder mig av Gel och Java.

    Min uppgift är att skriva ett program som simulerar ett tärningsspel. Spelet går ut på att en tärning kastas ett valfritt antal gånger men då det blir en 1:a förloras alla poäng som erhållits under den kastomgången.

    Målet är att nå den sammanlagda poängen 100 (eller högre) under så få kastomgångar som möjligt. Det går alltså att meddela att kastomgången är slut, varvid den erhållna poängen räddas och en ny kastomgång påbörjas.

    När summan 100 är uppnådd ska antalet använda kastomgångar presenteras.

    Vore otroligt tacksam för hjälp, eller nån kommentar till hur jag ska göra! :)
    //Amanda Lahti (lahti90@hotmail.com)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *