6 augusti 2007

Second Life suger rejält - Testat Visual Studio Island

Okej, jag är inte alltid den förste att testa nyheter, men nu har det varit ett himla tjöt om Second Life ett bra tag så när jag såg att Microsoft satt upp en Visual Studio Island så kände jag att det kanske kunde vara kul att testa...

Visual Studio Island - Second Life

Second me typ...Till att börja med retade jag mig lite på att man var tvungen att välja ett efternamn från en lista istället för helt fritt, men det var en liten grej faktiskt. Tillbringade 2-3 timmar med att konfigurera utseende etc på mitt "andra jag", sprang runt i en tom lokal med 2-3 anslagstavlor lite tomma stolar (roligast där var att man kunde sätta sig), "flög" och höll på att fastna i en vägg som vilket buggigt spel som helst, ramlade ner i en inomhuspool som var typ 10 meter djup, tröttnade att leta efter något att göra inomhus och gick ut... "Wow" (obs sarkasm) där kunde man "skapa" fula 3D blubbar och ställa på stranden utanför och till och med "flyga runt"...

Vad skall jag säga... efter att ha spelat (bra mycket snyggare och bättre) onlinespel saknades en hel del saker att göra (typ någon elaking att skjuta :). Hur svårt kan det vara att plantera in en bot som visar lite mer hur man kan göra etc!? Dessutom var det för jäkla fult! Vet inte vad dom har för bottenplatta för grafiken, men redan för 3-4 år sedan kunde man göra snyggare saker i tex. Bryce...

Men, nu har jag å andra sidan testat det och det gav inte mersmak direkt... Det finns naturligtvis folk som kommer lägga en hel del tid på att vara virtuell (se bara som att IBM skriver uppförandekod för anställda i virtuella världar, helt sanslöst!!), men jag personligen ser ingen anledning att logga på där igen...

Vaya con dios Second Life!

5 kommentarer:

  1. Det blir roligare om man använder sig av SLURL:s och faktiskt kommer någonstans

    SvaraRadera
  2. okej, man kanske skall ge det en chans om man får lite tid över till sådant här :)

    SvaraRadera
  3. tack för länken till VS-ön iaf!
    //Chris

    SvaraRadera
  4. Ehh du kan inte begära att nu när second life ska se bättre ut- till och med World of Warcraft var en besvikelse för mej eg litet och mer liten omvärld- Jag kunde lika gärna spela fotball-manager eg samma interface och interaction. Och antalet spelare/personer online -Det är få som pratat med mej fast jag spelat nonstop 14 timmar per dag i åratal. Glöm interaction- folk pratar i wow för att du ska hjälpa dom allt annat är uteslutet. I andra online-spel är det för för att kalla folk noob- eller typ ,Vem vill joina min clan - Har spelat typ 7 år och detta är 90% av dialogen om inte 95%. Du menar att man i second life skulle finnas mer moget folk med mera att säga- det blir svårt då svenskar vill ha bekräftelse på gemensamma värderingar och utseende".Spela 100 timmar och see om nån pratar med dej och om vad.

    SvaraRadera
  5. Vet inte riktigt vad du vill ha fram med ditt inlägg "anonym", själv tyckte jag det hela var riktigt trist och slöseri med min tid...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *