4 februari 2008

Facebook - Rena lekstugan

Facebook - inte så kul längre För ett tag sedan skrev jag att Facebook inte bara är en lekstuga, men man kan undra vart jag fick det ifrån... Senaste tiden har jag spanat in stället mindre och mindre, man blir "vampyrbiten", får testa "roliga" quiz, kan skicka virtuella blommor etc etc och det börjar kännas betydligt ointressant att besöka stället...

Tobbe på gymmet, men länken går till LinkedIn :)Nä, tacka vet jag LinkedIn som hela tiden hållt sig till en seriös framtoning och affärsnyttan är helt klart uppenbar. När det gäller Facebook känns det lite som gamla tiders forum, där åtminstone jag tröttnade efter ett tag med samma gamla människor som diskuterade samma gamla frågor om och om igen...

Annars är det som sagt återigen en ny vecka och nu är vi inne i februari. Det blir väl precis som vanligt att just när man börjar känna att det skulle vara skönt med vår, ja då slår vinterstormarna till med full styrka. Vi får väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *