8 oktober 2019

Personal & Chef-mässan 2019


Onsdag och torsdag är det då mässa här i Göteborg när Personal och Chef 2019 laddat för fullt med intressanta föredrag och utställare som arbetar med olika varianter av stöd för dig som leder och utvecklar personal!

Själv arbetar jag ju mycket med kompetenshöjning inom IT-sidan, men en växande del i vårt produktutbud är ju olika kurser som stöttar kommunikation, affärsmannaskap, ledarskap och inte minst agila metoder som jag ju själv även föresläser inom. Vi ställer inte själva ut, men det gör å andra sidan att jag och kollegan här på Göteborgskontoret har möjlighet att själva mingla med övriga deltagare och utställare på plats och till och med hinna med att lyssna på inspirerande föreläsningar! Tyvärr märks det ganska snabbt hur svårt det är att fånga övriga deltagares intresse om du inte själv har en monter på plats att diskutera vad du själv erbjuder. Jag föreslog faktiskt att vi skulle ställa ut på mässan just för att målgruppen är precis de vi vill nå ut till att vi faktiskt inte enbart har IT-utbildningar i bagaget, men men...


En av mina favoritutställare på årets mässa måste vara företaget Rekomo som arbetar med att hjälpa kunder med möbler till kontoret. Möbler som någon annan av någon anledning tröttnat på, men som fortfarande är både snygga och representativa. Självklart är det både ett ekologiskt såväl som ekonomiskt tänk och jag hoppas att fler bolag som söker hjälp med inredning hittar detta alternativ!

Jag var själv på en av två dagar och märkte annars att utställarmässigt hann jag med att prata med de jag ville prata med på ungefär en halv dag. Resterande tid lyssnade jag på olika presentationer på scen, men inte riktigt någon som engagerade mig personligen. Är det en mässa jag rekommenderar överlag annars? Absolut! Vill du själv ha ut ditt budskap är det ändå min starka rekommendation att vara med som utställare, på plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *